El sistema d'informes del Clic
La versió 3.0 del Clic permet fer un seguiment detallat dels resultats obtinguts pels alumnes en cadascuna de les activitats que realitzen.
Els ítems avaluats són:
- El temps emprat
- El nombre d'intents fets
- El nombre d'encerts obtinguts
- Si finalment s'ha resolt o no l'activitat
- La precisió obtinguda. Aquest valor es calcula de la següent manera:
a) Primer es calcula el nombre mínim d'intents necessaris per a resoldre l'activitat, que anomenem "n".
b) Si s'ha resolt l'activitat es divideix "n" entre el nombre d'intents que ha fet l'usuari.
c) Si no s'ha arribat a resoldre es divideix el quadrat dels encerts pel producte entre "n" i els intents fets.
En ambdós casos el resultat obtingut es multiplica per 100 per tal d'expressar-lo en forma de percentatge.
Activant el menú Informes - Informe de la sessió actual s'accedeix a una finestra on es mostra una llista amb el valor d'aquests cinc ítems per a cadascuna de les activitats fetes. A la part inferior hi ha un resum de la sessió, amb els totals i la mitjana de precisió obtinguda.
Hi ha determinades activitats que no s'avaluen mai ni es tenen en compte per als totals i les mitjanes: són les pantalles d'informació, les associacions d'exploració i, en general, totes aquelles on s'hagi desmarcat la casella Incloure als informes d'usuari en les Opcions de l'activitat. És important desmarcar aquesta casella quan es creen activitats que no té sentit que comptin per a l'informe global: per exemple, una associació que s'utilitza com a menú per a seleccionar entre diferents paquets (com ara el fitxer MENUACT.ASS de la demo del Clic), o una activitat de text que es fa servir només de suport per a presentar una informació (per exemple, el fitxer NOU02.TXA de la demo).
Els informes es poden anar registrant en una base de dades. El sistema pot funcionar en xarxa, de manera que els resultats s'acumulin en una base comuna a tota l'aula independentment del lloc on s'hagi assegut l'alumne en cada sessió de treball. A l'annex del manual del Clic hi ha instruccions detallades per a configurar el sistema d'informes en una xarxa local.
Per activar l'enregistrament en la base de dades cal anar a les Opcions globals i marcar la casella Registrar informes d'activitat. També cal indicar la ubicació del fitxer on s'emmagatzemarà la informació, que normalment s'anomena CLICDB.MDB i es troba a la carpeta del Clic o, si l'ordinador treballa en xarxa, en una carpeta compartida amb drets d'escriptura.
|