Pràctica 2 Afegir finestres d'ajuda a una activitat de text
En aquesta pràctica completarem l'activitat anterior afegint algunes ajudes que ajudin l'alumne a completar el text.
- Obriu l'activitat EDUCA1.TXA que veu crear en la pràctica anterior. Per obrir una activitat cal anar al menú Fitxers - Obrir, fer clic als botons de l'esquerra damunt el tipus d'activitat que busquem (en aquest cas serà el botó de les activitats de text, "aeiou"), buscar la carpeta on l'hem emmagatzemat, seleccionar el fitxer i confirmar.
- Editeu l'activitat amb CTRL+E.
- Situeu el cursor dins de la paraula "analfabet" i feu clic al botó de creació i edició d'incògnites:

- Feu clic a la casella Finestra d'informació i escriviu-hi el text:
Persona que no sap llegir ni escriure
- Modifiqueu les dimensions de la finestra d'informació a 180 x 60 , activeu el Text centrat i cliqueu a l'opció Aparició en errors.
- Confirmeu-ho tot i comproveu què passa quan s'escriu una resposta incorrecta a la primera incògnita.
Per reforçar l'aparició de la finestra d'ajuda podríem fer que sonés un avís sonor que cridi l'atenció de l'alumne:
- Torneu a editar l'activitat, situeu novament el cursor dins d'"analfabet" i cliqueu al botó d'incògnites.
- Afegiu darrera del missatge el text "{error.wav}". Hauria de quedar així:
Persona que no sap llegir ni escriure{error.wav}
- Comproveu ara el funcionament d'aquesta incògnita quan s'hi escriu un error.
- Editeu l'activitat, situeu el cursor a la incògnita "pobresa" i activeu una finestra d'ajuda amb les mateixes dimensions i comportament de l'anterior. El text podria ser:
Mancança o gran escassetat del necessari per a viure{error.wav}
- Realitzeu la mateixa operació amb les incògnites "salari" i "subsistir". Els textos d'ajuda podrien ser:
Diners que es reben a canvi del treball{error.wav}
Continuar vivint{error.wav}
Per acabar podríem fer algunes modificacions a l'aspecte gràfic de l'activitat:
- Editeu l'activitat, cliqueu al botó Fonts, activeu la zona Finestres d'ajuda i modifiqueu el color del text per tal que sigui vermell.
- Aneu a les Opcions de l'activitat i realitzeu aquestes modificacions:
· A la zona corresponent a la Finestra de joc cliqueu damunt el botó Color sòlid i canvieu-lo per tal que sigui blanc (això reduirà l'efecte visual de flash en gris que es produeix quan s'activen les finestres d'ajuda).
· Per la Finestra principal cliqueu a Imatge, desplegueu la llista i seleccioneu el fitxer fons.gif.
· Desmarqueu la casella Marcs ombrejats
· Seleccioneu els Botons petits 2.
- Comproveu el funcionament de l'activitat i enregistreu-la mitjançant el menú Fitxers - Desar.
|